ابرکوه – رحیم میرعظیم"نمایندگی یزدفردا ":بیش از 180هزار هکتار از مراتع شهرستان ابرکوه در پی تداوم خشکسالی ها و همچنین خشکسالی اخیر دچار آسیب های کلی شده است.
به گفته سرپرست منابع طبیعی و ابخیزداری ابرکوه با توجه به خشکسالی های اخیر و بویژه سال جاری و گرمای شدید، تمامی مراتع شهرستان ابرکوه دچار اسیب های کلی شده است.
مهندس محمد مهدی صادقی با بیان اینکه مراتع از عرصه های با ارزش منابع طبیعی محسوب می شوند افزود:پوشش گیاهی موجود در مراتع، علاوه بر تأمین علوفه مورد نیاز دام ، فوائد دیگری از جمله کنترل فرسایش و بالا بردن نفوذ پذیری آب حاصله از بارندگی در خاک و جلوگیری از ایجاد سیلاب را نیز به دنبال دارد.
به گفته این مسئول، تولید گیاهان داروئی و صنعتی نیز از جمله دیگر فوائد وجود مراتع می باشد. به گفته مهندس صادقی در حال حاضر 180 خانوار با بیش ار 19 هزار واحد دامی در قالب 24 سامانه عرفی(مرتع) در شهرستان ابرکوه به اشتغال می پردازند که متأسفانه با توجه به خشکسالی های متمادی چند سال اخیر و بویژه در سال جاری، خسارات شدیدی به مراتع و بالطبع این بهره وران وارد امده است.
وی همچنین با بر شمردن برخی از تلاشهای انجام شده در سال جاری در مورد مقابله با خشکسالی، خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر در جهت مقابله با این پدیده شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا